2017-11-08

Kako zarađuju low cost avio kompanije?

Oslobodivši se skupih dodataka kao što su hrana i piće i naplaćujući ih kao dodatnu uslugu, uz to kupujući samo isti tip aviona kako bi održavanje i troškovi popravke bili jeftiniji, omogućili su da letenje u nekim slučajevima bude jeftinije od voza. Ovom filozofijom vode se praktično sve low cost kompanije.

Amerikan Erlajns je, na primer, uštedeo nekoliko miliona, tako što je iz svake salate sklonio po jednu maslinu. Zamislite koliko se uštedi kada paze na svaku sitnicu, sklone sve što nije preko potrebno, ali i okončaju eru shvatanja aviona kao luksuznog prevoznog sredstva.

Kako štede?

Niskobužetne kompanije su mnogo mlađe od tradicionalnih avio kompanija i kako sa sobom nemaju zaposlene sa dugačkim radnim vekom, nemaju ni obaveze velikih penzija i socijalnih osiguranja i programa, pa tu i štede.

U slučaju low costa, apsolutno svaka stavka je važna! Oni se ne zadržavaju dugo na aerodromima (nema traženja rezervisanog sedišta), uglavnom biraju aerodrome koji imaju niske tarife za sletanje koji su obično jako daleko od grada i retko menjaju avione. Takođe, pošto karte prodaju onlajn, nema plaćanja radnika, troškova štampanja i kupovine papira. Što ranije rezervišete kartu, biće jeftinija, jer je ovim kompanijama u interesu da prodaju sve karte, a ne da ih prodaju po većoj ceni.

Ne lete preko okeana, jer se za to plaća ETOPS sertifikat koji je skup, a sve rute uklapaju sa potrebama putnika. Neretko se, na kraju, ispostavi da low cost karta košta isto kao i regularna, ali to je u slučajevima ako niste znali kako da se zaštitite.

Takođe, low cost aviokompanije i do 40% svog budžeta pune zahvaljujući takozvanim „dodatnim uslugama“, kao što su promena mesta u avionu, čekiranje prtljaga i hrana i piće tokom leta, a udeo dodatnih usluga u ukupnom profitu iz godine u godinu se povećava. Među kompanijama koje najviše novca zarađuju na ovaj način, na prvom mestu se našao američki Spirit Erlajns, a za njim sledi mađarski prevoznik Viz er, kome dodatne usluge čine 35% zarade. Rajaner, poznat po nekim kontroverznim poslovnim odlukama, našao se tek na petom, a Izi Džet na devetom mestu.

Prednosti i mane

Low cost avio kompanije su jako jeftine, brzo se rezerviše onlajn, imate prevoz, a sve preko toga može, ali košta. Još jedna velika prednost je što ove kompanije češće imaju specijalne ponude.

Ono što vas može odvratiti od ovih kompanija su činjenice da su aerodromi često nepristupačni, da za kašnjenje niko ne odgovara jer neće vam obezbediti smeštaji, niti kartu za drugi let u slučaju letova narednog dana, nema transfera prtljaga među letovima, minimalna kompenzacija ako je let otkazan i nema rezervacije mesta (osim ako za to ne platite).

Source: theprestige.rs

More news

2017-11-08

Kako zarađuju low cost avio kompanije?

Low cost ili niskobudžetne avio kompanije, napravile su revoluciju u letenju onog dana kad su se pojavile pre 42 godine
2017-09-22

Wizz Air lansirao servis za planiranje putovanja – Trip Planer

Wizz Air, najveća low-cost (niskobudžetna) aviokompanija u regionu Centralne i Istočne Evrope, danas pokreće Trip Planner, novu web alatku za pretragu, dizajniranu tako da inspiriše putnike koji još uvijek nisu odlučili na koju sljedeću destinaciju žele da putuju za svoj odmor.
2017-09-22

Do Maroka i nazad za 100 evra - a nema "cake"

Kada su u pitanju egzotične destinacije ( u našem slučaju sve koje nisu Evropa), turističke agencije nas zasipaju ponudama od 1000+ evra, pod obrazloženjem da su u tom aranžmanu najskuplje avionske karte i da se tu ništa ne može. I prihvatala sam to dok nisam krenula da u sopstvenoj režiji organizujem put u Maroko.
2017-07-21

Wizz Air: Ukida se doplata za ručni prtljag

Wizz Air, low-cost aviokompanija, saopštio je da putnici više neće plaćati doplatu za unošenje većeg komada ručnog prtljaga u putničku kabinu na svim letovima od 29. oktobra.
2017-06-28

Wizz Air - novi letovi od kraja oktobra

Low cost avio kompanija Wizz Air odlučila je da poveća broj letova iz Budimpešte do gradova u regionu.