Aviogeneks - naš lou-kost sa Jatovim oldtajmerima
Tek što se u okviru plana oporavka posrnulog Jat ervejza odustalo od toga da postane lou kost kompanija, država je za niskotarifnog avio prevoznika pronašla novog kandidata - Aviogeneks.
Ideja je, kaže pomoćnik ministra za vazdušni saobraćaj Milutin Popović, da stare Jatove avione preuzme Aviogeneks, koji bi radio kao čarter preduzeće ili neka vrsta loukostera.
Nekadašnji direktor Jata Predrag Vujović kaže da država ako želi da spase Aviogeneks, ne treba da ga izdvaja već da ga ubaci u Jat. - Pitam se ko će da angažuje letelice stare 26 godine. Sa starom flotom Jata nemoguće je napraviti lou kost kompaniju jer one rade sa letelicama mlađim od 10 godina - kaže Vujović.
- Aviogeneksu mora da se pomogne. Ili to ili da se ugasi. I država o tome treba da donese odluku. Oni bi mogli sigurno da funkcionišu kao čarter prevoznik, ali će to biti moguće tek kad Jat dobije šest novih aviona 2015. godine - kaže Popović.
Igor Salinger, saradnik međunarodnih specijalizovanih časopisa o avijaciji, kaže da ideja o lou kostu lepo zvuči, ali da je veliko pitanje koliko je to ostvarivo, pogotovu na prilično zasićenom domaćem tržištu kada je takav oblik avio-prevoza u pitanju.
Aviogeneks je još sedamdesetih radila kao čarter kompanija, koja je za potrebe Jugotursa prevozila putnike na domaće turističke destinacije. I danas oni rade po istom principu, ali samo sa jednim avionom. Zato je mnogo logičnije da nastave sa čarter saobraćajem, bilo samostalno bilo za potrebe Jata koji je prethodnih letnjih sezona upravo zbog čarter saobraćaja naprezao svoje kapacitete više od maksimuma. Imaju ljude i imaju potrebne dozvole, što je najvažnije - kaže Salinger.
Izvor: Kamatica, Blic