Bezbednost: Šta vam avio-kompanije neće reći?
Da li ste se ikada zapitali zašto se prilikom sletanja svetla u kabini zamračuju? Ili zašto je bitno da prvo sebi stavite masku za kiseonik pre nego što probate da pomognete nekome, ili koliko su teška vrata za izlaz u slučaju opasnosti na krilima aviona?
British Airways ima odogovor na sva ova pitanja u vidu jednodnevnog kursa o bezbednosti u avionu, i koji prolaze svi članovi posade.
Proverite pojaseve za spasavanje
Jedna od stvari koju nećete saznati iz bezbednosne procedure pre poletanja jeste da ljudi vrlo često uzimaju ove pojaseve kao suvenira. Iako avio-kompanije nakon leta proveravaju svako sedište, avion tokom dana može imati do sedam letova tako da je dobra ideja proveriti pre poletanja da li se ispod vašeg sedišta nalazi jedan takav pojas.
Stavite prvo vašu masku za kiseonik
Sigurno ste nebrojeno puta čuli da je potrebno da prvo sebi stavite masku sa kiseonikom pre nego što u slučaju nesreće krenete da pomažete ljudima oko sebe - to je zato što imate sveka 15 ili 20 sekundi da stavite masku pre nego što u slučaju dekompresije kabine ostanete bez kiseonika nakon čega bi vrlo brzo izgubili svest. Zato je vrlo važno da brzo reagujete.
Pravilan položaj tela u sedištu
Ukoliko pogledate list sa intrukcijama koji se nalazi u džepu sedišta ispred vas, sigurno ćete primetiti da je potrebno da stavite ruke na glavu - ali ne na bilo koji način. Ilustracija sa razlogom pokazuje da šake treba postaviti jednu ispod druge i nikako sa spojenim prstima. U slučaju nesreće na ovaj način zaštitićete barem jednu ruku zato što vam je ona potrebna da odvežete pojas.
"Vežbe memorije"
Dok čekamo da avion poleti, piloti u kabini za to vreme sprovode "vežbe memorije" koje uključuju proveravanje svih komandi, a to isto se savetuje i putnicima. Kako bi u slučaju nezgode reagovali mirno i staloženo, i kako bi izbegli sve moguće probleme koje može izazvati panika, putnicima se savetuje da provere sve, od pojasa za spasavanje do pojasa za vezivanje, i to nekoliko puta.
Zašto je crveno znak za "kreni"?
Zašto u avionu crvena svetla predstavljaju izlaz? Zar ne bi trebalo da budu zelene boje?Crvena boja se koristi zbog toga što je ona vidljivija za slučaj da se kabina tokon nesreće ispuni dimom.
Koliko su teška vrata za izlaz u slučaju opasnosti?
U slučaju Boeinga 737 vrata su izuzetno teška, tačnije - 20 kilograma. Ono što je problem jeste činjenica da najveći broj osoba koje sede pored njih ne poseduje potrebnu snagu za njihovo otvaranje. A u slučaju da neko pokuša da ih otvori tokom leta, to se neće desiti jer ih je nemoguće otvoriti zbog toga što je pritisak u kabini znatno veći od pritiska napolju.
IZVOR: HUFFINGTON POST