05. 03. 2013.

Bezbednost: Šta vam avio-kompanije neće reći?

Da li ste se ikada zapitali zašto se prilikom sletanja svetla u kabini zamračuju? Ili zašto je bitno da prvo sebi stavite masku za kiseonik pre nego što probate da pomognete nekome, ili koliko su teška vrata za izlaz u slučaju opasnosti na krilima aviona?

British Airways ima odogovor na sva ova pitanja u vidu jednodnevnog kursa o bezbednosti u avionu, i koji prolaze svi članovi posade.

Proverite pojaseve za spasavanje

Jedna od stvari koju nećete saznati iz bezbednosne procedure pre poletanja jeste da ljudi vrlo često uzimaju ove pojaseve kao suvenira. Iako avio-kompanije nakon leta proveravaju svako sedište, avion tokom dana može imati do sedam letova tako da je dobra ideja proveriti pre poletanja da li se ispod vašeg sedišta nalazi jedan takav pojas.

Stavite prvo vašu masku za kiseonik

Sigurno ste nebrojeno puta čuli da je potrebno da prvo sebi stavite masku sa kiseonikom pre nego što u slučaju nesreće krenete da pomažete ljudima oko sebe - to je zato što imate sveka 15 ili 20 sekundi da stavite masku pre nego što u slučaju dekompresije kabine ostanete bez kiseonika nakon čega bi vrlo brzo izgubili svest. Zato je vrlo važno da brzo reagujete.

Pravilan položaj tela u sedištu

Ukoliko pogledate list sa intrukcijama koji se nalazi u džepu sedišta ispred vas, sigurno ćete primetiti da je potrebno da stavite ruke na glavu - ali ne na bilo koji način. Ilustracija sa razlogom pokazuje da šake treba postaviti jednu ispod druge i nikako sa spojenim prstima. U slučaju nesreće na ovaj način zaštitićete barem jednu ruku zato što vam je ona potrebna da odvežete pojas.

"Vežbe memorije"

Dok čekamo da avion poleti, piloti u kabini za to vreme sprovode "vežbe memorije" koje uključuju proveravanje svih komandi, a to isto se savetuje i putnicima. Kako bi u slučaju nezgode reagovali mirno i staloženo, i kako bi izbegli sve moguće probleme koje može izazvati panika, putnicima se savetuje da provere sve, od pojasa za spasavanje do pojasa za vezivanje, i to nekoliko puta.

Zašto je crveno znak za "kreni"?

Zašto u avionu crvena svetla predstavljaju izlaz? Zar ne bi trebalo da budu zelene boje?Crvena boja se koristi zbog toga što je ona vidljivija za slučaj da se kabina tokon nesreće ispuni dimom.

Koliko su teška vrata za izlaz u slučaju opasnosti?

U slučaju Boeinga 737 vrata su izuzetno teška, tačnije - 20 kilograma. Ono što je problem jeste činjenica da najveći broj osoba koje sede pored njih ne poseduje potrebnu snagu za njihovo otvaranje. A u slučaju da neko pokuša da ih otvori tokom leta, to se neće desiti jer ih je nemoguće otvoriti zbog toga što je pritisak u kabini znatno veći od pritiska napolju.

IZVOR: HUFFINGTON POST

Ostale vesti

08. 11. 2017.

Kako zarađuju low cost avio kompanije?

Low cost ili niskobudžetne avio kompanije, napravile su revoluciju u letenju onog dana kad su se pojavile pre 42 godine
22. 09. 2017.

Wizz Air lansirao servis za planiranje putovanja – Trip Planer

Wizz Air, najveća low-cost (niskobudžetna) aviokompanija u regionu Centralne i Istočne Evrope, danas pokreće Trip Planner, novu web alatku za pretragu, dizajniranu tako da inspiriše putnike koji još uvijek nisu odlučili na koju sljedeću destinaciju žele da putuju za svoj odmor.
22. 09. 2017.

Do Maroka i nazad za 100 evra - a nema "cake"

Kada su u pitanju egzotične destinacije ( u našem slučaju sve koje nisu Evropa), turističke agencije nas zasipaju ponudama od 1000+ evra, pod obrazloženjem da su u tom aranžmanu najskuplje avionske karte i da se tu ništa ne može. I prihvatala sam to dok nisam krenula da u sopstvenoj režiji organizujem put u Maroko.
21. 07. 2017.

Wizz Air: Ukida se doplata za ručni prtljag

Wizz Air, low-cost aviokompanija, saopštio je da putnici više neće plaćati doplatu za unošenje većeg komada ručnog prtljaga u putničku kabinu na svim letovima od 29. oktobra.
28. 06. 2017.

Wizz Air - novi letovi od kraja oktobra

Low cost avio kompanija Wizz Air odlučila je da poveća broj letova iz Budimpešte do gradova u regionu.